Tid til å vokse

Med kroppen i stadig bevegelse og tankene i læringsmodus hele dagen, er det viktig for oss at vi gir barna mulighet til å kjenne sine begrensinger. Det er også viktig å ta seg tid til å hvile, slappe av og være alene. Klikk på bildet

Her hos oss ønsker vi å la barna bli kjent med seg selv og egne styrker og begrensninger. "Æ e mæ" gir en god mulighet for det fysiske og følelsesmessige og vi fortsetter denne tanken med kroppsbeherskelse og avspenning. Yoga er blandt annet en god måte å kjenne på akkurat dette.

I vår barnehage har vi hviletid for alle barna. Når de minste slutter å sove i vogn eller uteseng så fortsetter vi likevel med hviletd inne. En halv time i egne tanker er godt for kropp og sjel. Kanskje sovner barnet og de våkner opp med ny energi når vi naturlig slipper inn lys og lyd. Hele hvilestunden varer som regel 30 minutter.